Egyre hatékonyabban működik a betegszállítás-irányítás rendszere

A betegszállítás folyamatos, az irányítás rendszere egyre hatékonyabban működik - közölte Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője szombaton az MTI-vel annak kapcsán, hogy egy hónapja az összes magyarországi betegszállítás irányítását az OMSZ végzi.

Győrfi Pál szerint ez a betegszállító szervezetek többségére jellemző együttműködésnek is köszönhető. A hatékony működés érdekében a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének képviselőivel is újra egyeztetnek, várhatóan a jövő héten.
Győrfi Pál emlékeztetett: a szaktárca tavaly döntött arról, hogy a magánszolgáltatók által végzett betegszállítások koordinálását, felügyeletét és irányítását az OMSZ hatáskörébe vonja. A szerepvállalás bővítése lépcsőzetesen történt, így először 2011 júliusától első lépésként a távolsági, megyéken átívelő betegszállítások összehangolásának feladatát vette át, majd 2012. január elsejétől már valamennyi, az Országos Egészségbiztosítási Pénztárral (OEP) szerződésben álló szolgáltató tevékenysége felett kontrollt gyakorolt.

Ez év májusától a betegszállításokra vonatkozó megrendelések, hívások fogadását, a betegszállító vállalkozások járműveinek operatív irányítását is az OMSZ végzi. Így május 2. óta minden, az OEP által finanszírozott betegszállítást az OMSZ-nél kell megrendelni, és végül egy az OEP-pel szerződött betegszállító szolgáltató teljesíti.

A sürgős, illetve szakkíséretet igénylő betegszállításokat a 104-es telefonszámon rendelhetik meg, de az "egyszerű" betegszállítások rendelésére az OMSZ létrehozott egy országosan egységes, négyjegyű, központi telefonszámot is, az előzetesen regisztrált orvosok akár az interneten is megrendelhetik betegeik szállítását - írta Győrfi Pál.A megrendeléseket az ország 20 betegszállítás-irányító központjában az 1820-as központi telefonszámra érkező hívásokat 150 munkatárs fogadja, az internetes felületre érkező megrendelések fogadása, szolgáltatóknak történő átadása és a betegszállítás folyamatos - tette hozzá a szóvivő.     

Győrfi Pál arra is kitért, hogy "az évi kétmillió betegszállítás megrendelésének fogadását, szolgáltatókhoz történő továbbítását, a végrehajtás koordinációját és ellenőrzését" jelentő a betegszállítás-irányítás feladatának átvétele során számos, előre nem látható nehézséggel szembesült a mentőszolgálat. Helyenként, átmenetileg túlterheltség jelentkezett az 1820-as hívószám vonalain, ami hosszabb várakozási időt okozott. Ezt - mint írta - a hívásfogadó kapacitások bővítésével mostanra kiküszöbölték. 
Az OMSZ rendszerén kívüli, a telefonszolgáltatók hálózatán jelentkező műszaki hibákat a szakemberek elhárították
A számítógépes adatbázisokban (például kódszámok, egészségügyi intézmények, részlegek címe) is számos hiba volt, ezek kijavításán is folyamatosan dolgoznak.

Támogasd az oldalt: https://www.patreon.com/bipolarisvilag



Tetszik a hír? Osszd meg ismerőseiddel!






Tetszik az oldal?




Feltöltő: Korcz Attila
Feltölés időpontja: 2012.06.03. 17 óra 25 perc
Módosítás időpontja: 2012.06.03. 17 óra 32 perc

Forrás: MTI
Kép forrás:

1. kép: hirado.hu

2. kép: metropol.hu





Partner linkek:

Több, mint HACCP: tobbminthaccp.hu

Ne kertelj, kertész vállalkozás:nekertelj.hu

Korcz Attila - 2012.06.03.17:40:39



Nyugodtan lehet a hírhez hozzászólni, bejelentkezés után itt megjelenik egy hozzászóló ablak... :)